Niet tevreden of een klacht? Retourrecht / Zichttermijn
Wij streven naar tevreden klanten. Hoewel wij in staan voor onze kwaliteit, kan er altijd wel een keer iets niet goed gaan.
Bent u niet tevreden over het geleverde product, dan kunt u gebruik maken van uw zichttermijn. Neem altijd eerst contact op via info@bonavenda.nl. Wij zullen altijd proberen om uw klacht naar tevredenheid op te lossen.
U heeft recht op 14 dagen zichttermijn. Indien u het artikel terug wilt sturen, mag u, ondanks dat wij graag ter lering willen weten waarom, het artikel terugsturen zonder opgaaf van reden. Na het aanmelden van een retour binnen deze 14 dagen, heeft u 14 dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk terug te sturen. Wij retourneren uw aankoopbedrag plus de verzendkosten van uw bestelling zo spoedig mogelijk, doch binnen uiterlijk 14 dagen na aanmelding van het retour, zoveel mogelijk op dezelfde wijze als waarop u betaald heeft.
Voorbeelden:
- U heeft betaald via iDeal. U krijgt uw geld terug op dezelfde rekening als waarmee u iDeal heeft betaald.
- U heeft (gedeeltelijk) betaald middels een cadeaubon (VVV-card of Yourgift etc). We crediteren via dezelfde giftcard. Mocht u gedeeltelijk via de giftcard hebben betaald en het restant via iDeal, wordt het restant ook via iDeal geretourneerd naar dezelfde rekening als waar u mee betaald heeft.
De retourkosten zijn echter voor uw rekening. U kunt via DHL of PostNL het pakket terugsturen. Let op: eventuele schade wordt mogelijk in rekening gebracht. Controleer daarom altijd bij ontvangst van het artikel of u dit onbeschadigd heeft ontvangen.
Let op: De verzendkosten voor het terugsturen onder zichttermijn zijn voor uw eigen rekening. De verzendkosten van de aankoop vergoeden wij.
Mocht u een defect product hebben ontvangen, neemt u dan ook eerst contact op via info@bonavenda.nl. Wees zo uitgebreid mogelijk mogelijk over wat er precies defect is (gegaan) en hoe dit eventueel is gekomen. Indien mogelijk, maak een foto van het defect. Wij zullen het product kosteloos vervangen, of indien niet mogelijk, het aankoopbedrag terugstorten. Uiteraard is de versturing van een defect artikel voor onze rekening, mits het defect niet door eigen toedoen is ontstaan of als het product uit garantie is.
Het retouradres voor een defect artikel of retour in de zichtperiode is:
BonavendaHorst 26-15 (let op, de straat is Horst 26 en huisnummer is 15! Voor een retour kunt u bij de vervoerder aangeven 8225PA met huisnummer 15!)8225 PA Lelystad0320-769145info@bonavenda.nlWe raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@bonavenda.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.